Tuning

Tuning. To styl życia. Sposób na wyrażenie siebie i swojego charakteru. Dla każdego oznacza coś innego. Ci, którzy preferują tuning w stylu JDM, mają gdzieś ciszę i wygodę. Dla nich liczy się przede wszystkim poprawienie osiągów auta. Nie jednej cechy, wszystkich na raz. Tylko wtedy możemy mówić o poprawnie przeprowadzonej modyfikacji seryjnego samochodu. Trakcja, prowadzenie, hamowanie. To obok mocy główne priorytety JDM.

Tuning Mugen

Tuning MugenIstnieją ludzie, którym tuning wypełnia życie od najmłodszych lat. Wychowani na torze w oparach benzyny i usypiani przy ryku wysokoobrotowych silników zamiast kołysanki. Dziedziczą pasję i pogrążają się w niej bez końca. Do takich zapaleńców należy Hirotoshi Honda, założyciel tuningowego imperium Mugen Motorsports. Od początku istnienia firmy przyświeca jej jeden cel. Produkcja najlepszych wyczynowych silników. Przy okazji Mugen bierze pod skrzydła seryjne auta rodzinnego koncernu. Niektóre Hondy kończą ubrane jedynie w modne ciuchy, inne przechodzą kompletny przeszczep organów. Zwłaszcza legendarne wersje Type-R.

Tuning Mugen Hi-Performance Intake System

Tuning Mugen Hi-Performance Intake SystemJakość oferowanych przez Mugena części tunigowych od zawsze jest na najwyższym możliwym poziomie. Perfekcja. Jeśli ktoś uważa tuning również za formę sztuki, nie potrafi przejść obojętnie obok Hondy spod znaku Mugen Power. Rzadko która firma może poszczycić się tak idealnym rozwinięciem standardowego modelu. Części Mugena zaprojektowane są tak, aby perfekcyjnie współgrały z seryjnymi komponentami OEM Honda. Do montażu używa się tych samych śrub, nakrętek, uszczelek i wieszaków. Mugen dokłada do zestawów wszystkie potrzebne elementy wyprodukowane przez siebie i Hondę, resztę wykorzystuje się z demontażu starych części. Zapewnia to fabryczne dopasowanie i kompatybilność. Tuning wygląda tak, jak powinien. Nic nie jest przypadkowe. Części Mugena badane są w tunelu aerodynamicznym, na torze, w ruchu miejskim i przy różnych warunkach atmosferycznych. Muszą spełniać bardzo rygorystyczne normy obowiązujące w Japonii dotyczące bezpieczeństwa, odporności na uszkodzenia i emitowanego hałasu.

Tuning Mugen Exhaust Manifold

Tuning Mugen Exhaust ManifoldNa ten luksus nie mogą pozwolić sobie firmy tuningowe, które tylko kopiują produkty innych. Zwyczajnie nie stać ich lub nie mają takich możliwości, aby przeprowadzać kosztowne badania i testy. Zatrudniać inżynierów i niekiedy latami dopieszczać swoje małe dzieła sztuki. Imitacje z pozoru wyglądają bardzo podobnie, ale na tym kończą się ich zalety. Tuning powinien być wykonywany tak, aby jego jakość nie odbiegała od fabrycznych rozwiązań. Na szczęście świadomość społeczeństwa w naszym kraju zmienia się i coraz częściej szukają oni markowych produktów. Takich, których nie męczy codzienna eksploatacja. Części Mugena nie psują się w najmniej oczekiwanych sytuacjach. Działają tak samo w temperaturach ujemnych, jak i w totalnych upałach. Nie dzwonią, nie dudnią, nie rezonują, a przy tym wyglądają tak, że można je powiesić na ścianie. Mugen podczas projektowania części tuningowych bierze pod uwagę każdy aspekt pojazdu. Przy tworzeniu np. sportowych amortyzatorów rozpatruje masę auta, jego moc, siłę hamowania, geometrię zawieszenia, pracę wahaczy, a nawet rozmiar opon.

Tuning Mugen Sports Exhaust System

Tuning Mugen Sports Exhaust SystemNa miłośników tuningu czeka wiele pułapek. Często wykonują oni przeróżne modyfikacje niezgodne z przepisami. Zapominają też o zachowaniu dobrego smaku. Wielki, głośny wydech rzadko kiedy ma związek z lepszymi osiągami. W silnikach doładowanych ma to sens, natomiast w wolnossących jednostkach Hondy już niekoniecznie. Może to nawet spowodować utratę cennych rumaków. Stożkowy filtr powietrza zamontowany bez żadnej obudowy izolującej go od ciepła może przynieść więcej złego, niż dobrego. Fascynacja pięknym dźwiękiem potrafi przysłonić problem gorącego powietrza, które jest zabójcą galopujących koni. Łatwo przekroczyć cienką granicę i wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. W starszych Hondach spod znaku Type-R wystarczą odpowiednie modyfikacje układu dolotowego i wydechowego, aby cieszyć się lepszymi osiągami. W nowych samochodach taka operacja bez odpowiedniego strojenia może jedynie zaszkodzić. Zepsuć auto można na wiele sposobów, a do jednych z najbardziej skutecznych metod należy modyfikacja zawieszenia. Gleba nie zawsze poprawia prowadzenie. Owszem, na płaskim jak stół torze zdaje egzamin, ale w codziennej eksploatacji potrafi być niebezpieczna. Poza tym zbyt duże obniżenie samochodu może wywierać negatywny wpływ na pracę wahaczy, a tym samym na prowadzenie i zachowanie w zakrętach.

Tuning Mugen Sports Suspension

Tuning Mugen Sports SuspensionTuning z prawdziwego zdarzenia i przeprowadzony fachowo jest bardzo kosztowny i nie każdy może sobie pozwolić na zakup części, których ceny przyprawiają o zawrót głowy. Dlatego w większości przypadków lepszym wyborem jest pozostawienie seryjnych elementów. Niestety taka opcja sprzeczna jest z tuningowym szaleństwem, w którym chodzi także o wyróżnienie się z tłumu. O pokazanie, że auto to nie tylko przedmiot służący do przemieszczania się z punktu A do B, ale coś zdecydowanie więcej. Seria nie daje takiej możliwości. Ale zadbana seria z kilkoma gustownymi akcentami na pewno przyciągnie większą uwagę, niż niejedna fura po tuningu amatorskim. Dotyczy to zwłaszcza starszych modeli, gdzie znalezienie egzemplarza zgodnego ze stanem fabrycznym graniczy z cudem. Większość zamiast pieścić zmysły, straszy dźwiękiem i wyglądem na skutek źle przeprowadzonych modyfikacji.

Tuning Mugen Aerodynamics

Tuning Mugen AerodynamicsBardzo ciężko jest odzyskać pieniądze przeznaczone na tuning. Przerobione auto zmniejsza ilość potencjalnych kupców. Natomiast Ci, którym dodatki nie przeszkadzają, nie chcą płacić więcej od ceny rynkowej. Dlatego zawsze warto zostawić sobie otwartą furtkę umożliwiającą powrót do serii i nie sprzedawać za bezcen seryjnych elementów. Jednak istnieje również druga strona medalu. Fachowy tuning wykonany na oryginalnych częściach może przyciągnąć największych zapaleńców. Kompletnie przygotowane auto oszczędza przyszłemu właścicielowi czas potrzebny na sprowadzenie części, ich montaż i żmudne strojenie.

Tuning Mugen Advanced Complete Brake System

Tuning Mugen Advanced Complete Brake System

Tuningując auto warto wybierać rzeczy sprawdzone, przetestowane i przede wszystkim zaprojektowane do konkretnego auta. Część, która doskonale spisuje się w jednym modelu, niekoniecznie sprawdza się w innym. Należy o tym szczególnie pamiętać, aby nie pogorszyć fabrycznych osiągów auta.

Tuning Mugen Aluminum Wheel

Tuning Mugen Aluminum WheelTuning rozumiany przez Mugen Power to nie tylko zlepek przypadkowych części. To spójna całość, a zamierzony efekt uzyskuje się dopiero po zamontowaniu wszystkich akcesoriów. Często jeden element ma wpływ na kolejny, dlatego tuningowanie samochodu nie kończy się nigdy. Chyba, że ktoś dysponuje nieograniczonym budżetem i może zamówić gotowy bolid w wymarzonej przez siebie specyfikacji. Ale czy takie podejście nie zabija tego, co w tuningu najpiękniejsze? Samodzielny montaż części daje wiele satysfakcji i sprawia, że dosłownie czujemy każdą zmianę na własnej skórze.

Tuning Mugen Full Bucket Seat S1-R

Tuning Mugen Full Bucket Seat S1-RWszystkie wpisy w zakładce Type-R

Dodaj komentarz