Mugen Accord CU2

Mugen Accord CU2 objawił się przede wszystkim w postaci pakietu stylistycznego, który odmienił oblicze tej rodzinnej limuzyny. Standardowy grill z licznymi chromami wyglądał dostojnie i elegancko, ale nie powodował szybszego bicia serca. Nadworny tuner Hondy szybko rozwiązał ten problem. Można było wybierać między kompletnym zderzakiem, a dokładką i grillem do seryjnego przodu. O ile montaż spoilera był dość prostym zadaniem, o tyle grill wymagał większego poświęcenia. Ze starego elementu trzeba było wyciąć cały środek tak, aby została jedynie ramka. Do niej mocowało się grill Mugena i przykręcało siatkę. Nowa atrapa zmniejszała opory powietrza, ale jednocześnie musiała przeciwstawić się większym siłom działającym na jej płaską powierzchnię. Niezbędne były dodatkowe wsporniki usztywniające grill. I tym razem nie obyło się bez cięcia seryjnych plastików. Na szczęście efekt wart był poświęcenia, przód Accorda CU2 w wersji Mugen prezentował się bardzo agresywnie.

Mugen Accord CU2 Front

Mugen Accord CU2 FrontMugen Accord CU2 Back

Mugen Accord CU2 BackW ofercie Mugena pojawiły się też boczne listwy progowe obniżające optycznie auto, dokładka tylnego zderzaka oraz w pełni regulowane skrzydło. Niewiarygodnie lekkie, perfekcyjnie wykonane i za dodatkową opłatą dostępne w kilku podstawowych kolorach. Dołączony szablon pozwalał w prosty sposób zaznaczyć punkty mocowania. W komplecie znalazły się również metalowe pręty, które należało zamontować w bagażniku zamiast seryjnych. Dodatkowy ciężar na tylnej pokrywie sprawiał, że standardowe były zwyczajnie za słabe do bezpiecznego utrzymania klapy w pionie. Po tych zabiegach stylistycznych Accord nabrał charakteru. Tym klientom, którzy uważali CU2 za zbyt ciche i komfortowe, zaoferowano sportowy układ wydechowy i zawieszenie. Szkoda, że Mugen nie zdecydował się na kompresor z modelu koncepcyjnego. Accord CU2 w wersji Type-S prowadził się zjawiskowo i aż prosił się o dodatkowy zastrzyk mocy. Bardzo pewnie pokonywał zakręty i sprawiał radość dzięki delikatnej nadsterowności. Cechy zazwyczaj obce rodzinnym limuzynom w tej klasie. Nadwozie usztywniono do tego stopnia, że podczas gwałtownych zmian kierunku jazdy nie czuć było przemieszczania się masy pojazdu. Pozytywne wrażenie potęgowały świetne hamulce i precyzyjny układ kierowniczy. Auto bez wysiłku poradziłoby sobie z dodatkową mocą. Tym bardziej dziwił fakt, że Mugen nie wykorzystał potencjału Accorda CU2 i skupił się jedynie na delikatnym ulepszeniu serii.

Mugen Accord 24sc Concept CU2 Front

Mugen Accord 24sc Concept CU2 FrontMugen Accord 24sc Concept CU2 Back

Mugen Accord 24sc Concept CU2 BackMugen Accord 24sc Concept CU2 Interior

Mugen Accord 24sc Concept CU2 InteriorMugen Accord 24sc Concept CU2 Engine Bay

Mugen Accord 24sc Concept CU2 Engine BayWszystkie wpisy w zakładce Type-R

Dodaj komentarz